tirsdag 9. november 2010

Bibliotekshygge

Mens jeg satt på biblioteket og leste i dag begynte det å snø. Hvite, små, svevende snøflak som danset rundt og rundt i vinden før en lang, blåsfull ferd ned mot bakken endelig tok slutt (hvis de i det hele tatt kom så langt - uten å bli tatt av vinden). Rundt meg satt det folk med både kaffe- og tekopper, særlig luktet det peppermynte fra et ukjent sted i salen. Noen satt og spiste appelsiner/klementiner, nå og da knitret det i et matpapir. Det ble rett og slett ordentlig godstemning, på tross av hauger med bøker, pensum og timer med lesing. Det eneste som manglet var et pledd og en boks hjemmelagede pepperkaker. Og når jeg får slike opplevelser, da gleder jeg meg til jul! Til julegavehandel, gavepapir, silkebånd og gullstjerneklistremerker, snø ute, tente lys rundt omkring i stua, pepperkakelaging, nisse- og juletrepynting, julestjerne i kjøkkenvinduet, julegardiner med stjerner og nisser. Jeg kunne fortsatt nesten i det uendelige! Men først er det kanskje lurt å konsentrere seg litt mer om eksamen, som stadig kommer nærmere og nærmere i tid...  
Foto: ungmann.vgb.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar