torsdag 26. mai 2011

Noen grunner til å kjøre buss?

Jeg syns ofte det er veldig spennende å kjøre buss i Oslo. Spesielt hvis det er en bussrute jeg ikke har sittet på før, eller det er en buss jeg kjører veldig sjeldent. Grunnen er veldig enkel, det finnes så mange koselige veier og steder som har gitt opphav til de mange busstoppene rundt omkring i byen og omegn. Og hvem blir vel ikke glad av busstopp med navn som; Eventyrveien, Lettvinten, Akebakken, Badebakken, Blåsbortveien, Vitaminveien... Mange små gleder, bare man havner på den rette bussen:) God tur!
Foto

3 kommentarer:

  1. Buss er en fin måte å se seg rundt på :) Man blir så mye bedre kjent i en by av å være på bakken enn under den, hihi.

    SvarSlett
  2. Jeg er glad i kollektivtrafikk, særlig den som går over bakkenivå, og det er virkelig mange morsomme stedsnavn rundt omkring i Oslo! Jeg smilte av "badebakken" senest i går, faktisk! Hoho!

    SvarSlett
  3. Man får litt lyst på å bade i sjøen, gjør man ikke? Selv, som den hundremeterskogenfan jeg er, tror jeg kanskje den nåværende favoritten er Blåsbortveien (etter blåsbortdagen)..!

    SvarSlett