søndag 14. august 2011

En ikke så veldig lenge til-glede?

Foto
Hvis solen en dag ikke skinner, og det er regn og gråvær ute. Hvis jeg har noen bedagelige timer fri, og har lyst til å gjøre noe ordentlig koselig...? Da lurer jeg på om ikke jeg skal lage i stand en liten bakedag. Jeg kan ikke huske sist jeg bakte boller, så nå er det absolutt på tide. Store, fine og gyldne kanelboller, med masse kanel. Eller kanskje noen helt vanlige boller, med rosiner og annet godt i stedet. Kanskje nøtter i bollene hadde gjort seg..? Eller kanskje man skal satse på kanelboller med eplebiter..? Kanskje er det skolebrød med kokos man skal lage..? Jeg elsker å lage boller. Alle bakeluktene, deigen man kan lage boller av i alle størrelser og fasonger. Og tilslutt lukten og smaken av nystekte, varme og ferske boller. Det er godt det!! Og om jeg ikke har lyst til å lage boller like vel, så er det en iskake jeg fortsatt har planer om å lage. Eller kanskje en blåbærpai..? Det eneste er at jeg må ha litt ordentlig lyst til å bake og lage noe først. Den dagen det ikke er sol, men kanskje regn og gråvær. Den dagen jeg har noen bedagelig timer fri og har lyst til å gjøre noe koselig. For det er av en eller annen grunn mye mindre krevende å smake på det hele etterpå..!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes bakedag høres kjempebra ut! Du får nok flere muligheter denne uken, for det er spådd mye regn - aldri så galt at det ikke er godt for noe!

    SvarSlett
  2. Så sant, så sant!! Kanskje blir det bollelukt på kjøkkenet før jeg selv aner.. :)

    SvarSlett