onsdag 31. august 2011

Nå kommer høsten

Foto
31. august. Det kan faktisk bare bety én ting, nemlig at om noen få timer er det september. September, den første av høstmånedene og med det også begynnelsen på den perioden av året jeg er mest glad i. Jeg har i mange stunder følt meg litt rar og annerledes omkring dette. Mens alle andre roper ut "sommer!" når det er snakk om hvilken årstid de setter mest pris på, er og blir jeg høstpiken som finner litt ekstra glede i de mange fine høsttingene. Bladene som skifter farge fra grønt til gult og rødt og brunt, og noen ganger, en fin blanding. Vinden som med et lite pust får bladene til å danse i vinden på sin vei ned på bakken, hvor de gir farge til alt det grå og mørke. Luften som blir kaldere og ekstra frisk og fin å puste inn. De mange sommertynne klærne som etterhvert blir pakket bort, samtidig som de varmere plaggene finner veien ut av skapene igjen. Den fine teen som smaker ekstra godt når man kommer inn igjen, eller som varmer behagelig i halsen og magen dersom man nyter den og høstsolen ute. Te-lysene som igjen tennes, og som sprer kos og glede. Og noe av det aller beste; man starter liksom litt på nytt igjen. Hvor rart det enn virker:) Så da er det vel bare å begynne å glede seg til nye høstlige minner og gleder..!

1 kommentar:

  1. Jeg er også ordentlig glad i høsten! Nå kan vi nyte synet av høstfargene og følelsen av høstplaggene samt bruke tekopper og telys enda oftere. En av de koseligste årstidene, spør du meg! Vi har mye å glede oss til!

    SvarSlett