tirsdag 30. august 2011

Som å sove i en blomstereng, nesten..

Du vet den følelsen man får når man kan legge seg i nyvasket sengetøy. Når alt kjennes mykt og rent, nesten ekstra behagelig. Når det fortsatt lukter friskt og godt fra skyllemiddelet, nesten som om man holder på å sovne i en blomstereng. Jeg får noen ganger nesten følelsen av å sove på et hotell når jeg legger meg i nyvasket sengetøy. Alt føles på en måte litt ekstra fint. Bare fordi det er rent og enda ikke sovet i. Lysten til å breie seg litt ekstra ut kommer snikende, trangen til å ta i bruk mest mulig av det rene og ubrukte. Gjøre det til mitt eget, sånn ordentlig. Og det hele får meg til å tenke - når det er like før jeg sovner, alt rundt er mørkt, håret som ligger som en vifte utover hele hodeputen, mens jeg puster inn den svake lukten av skyllemiddel og såpe - hvor lite som skal til for å vekke litt barnlig glede sent på kvelden. 
Foto

2 kommentarer:

  1. Fine ord, og nydelig bilde! Jeg elsker også å legge meg i nyvasket sengetøy, det er en skikkelig god følelse <3

    SvarSlett