mandag 19. desember 2011

Hjemme alene for siste gang på lenge

Alone
Alle mine tre samboere er reist hjem til jul. I leiligheten er det derfor bare meg igjen. Meg, en bolle klementiner og to spillelister med julemusikk og disneysang. Det føles litt rart å være helt alene, samtidig som det også føles litt godt. I morgen reiser også jeg hjemover til mor og far, derfor er dette de siste timene, kanskje på lenge, at jeg kan være helt alene. Bare jeg, sammen med mitt eget, akkurat den musikken jeg aller best liker å høre på, en kopp te eller to, og en hel haug med filmer jeg kan se når som helst jeg ønsker det. Om ikke så veldig lenge kommer det dessuten besøk, så helt alene kommer jeg ikke til å være i kveld. Derfor er det ekstra deilig å kunne nyte disse minuttene. Vel vitende om at de er ganske så fortjente, etter timer med klesvask, gulvvask, støvtørking og litt smått begynnende pakking til i morgen. Dessuten har jeg kjøpt en liten julegave i dag, den første hittil i år. Det må jo kunne feires litt:) En liten glede i seg selv, før årets store julegave race går av stabelen i morgen, og før både jeg og kofferten toger hjem til Furuset

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar