onsdag 7. desember 2011

Jeg liker det..!

Snow 080209 #01
Jeg liker at bakken er dekket av snø. At greinene på trærne er blitt hvite. Jeg liker å kunne se de første haugene av nymåket snø, og snøfjoner som daler ned fra greinene på trærne over deg når vinden forsiktig stryker forbi. Jeg liker onsdagssolen. Lyset som får snøen til å glitre der jeg går bortover. Plutselig er vinteren kommet, i hvert fall for et øyeblikk. Og mens jeg gikk bortover, trippende for ikke å falle, kom de. Helt av seg selv, den ene etter den andre. Julesanger som begynte å spille og synge et eller annet sted inne i hodet mitt. Jeg føler nesten en barnlig glede over snøen som er kommet. Ikke at det ble så mye bedre av å gå forbi barnehagebarn som var ute i snøen og akte. Tenk om det kunne være en slik blanding av sol og snø de neste dagene også..! Det hadde jeg likt. Med julesanger i hodet, en etterlengtet adventsfølelse i kroppen og med et smil om munnen.

2 kommentarer: