onsdag 21. desember 2011

Nesten juletid



Nesten alle av årets mange julegaver er kjøpt inn. Men det beste, nesten alle sammen av dem er også pakket inn:) Jeg elsker å pakke inn gaver, og pakker gjerne inn alle gavene fra resten av familien også. Med unntak av dem som er til meg, selvsagt. Med papir, tape og bånd kan jeg med glede sitte på gulvet i flere timer og pakke inn alle bunkene med innkjøpte julegleder. Store og små. Klippe ut passe store stykker fra papirrullen, tape hver og enkelt gave godt sammen (det skal tross alt være litt utfordrene å pakke ut en julegave), og til slutt lage fine sløyfer og krølledusker som pynter så fint på toppen. Vanligvis pleier jeg å kjøpe silkebånd som jeg binder rundt. Så langt kom jeg aldri i år til å få kjøpt. Dermed har det heller blitt litt ekstra krøllebånd på noen av pakkene i stedet for. Så får jeg heller ta helt av med silkebånd neste år:) Siden jeg kom hjem har det konstant blitt spilt julemusikk - i alle slag og varianter, mor er kommet i gang med julebaktsen (og jeg har selvfølgelig fått lov til å smake!).  Dessuten er det litt kaldere her enn inne i sentrum, slik at bakken jevnt over er dekket av et tykt lag rim. Det er ikke akkurat snø, men hvitt er det. Og mens jeg fortsatt håper på et lite snøfall innen klokken plasserer midnatt til den 24., er hvitt rim mer enn bra nok. Det er i hvert fall bedre enn grått og grønt. Og mens pepperkakedeigen er klar til å kjevles ut og stekes, esken med julepynt er funnet veien inn i stuen, klar til å tas i bruk, og juletreet står klart ute, venter på morgenkvelden da det skal få komme inn i varmen og bli pyntet til stas med kuler og glitter - da er det godt både å føle og tenke at det nå nesten er jul..!

1 kommentar:

  1. Nå er det virkelig ikke lenge igjen! Elsker å pakke inn gaver, jeg også, og i dag fikk vi mer snø! Fortsett å kose deg!

    SvarSlett