tirsdag 24. januar 2012

Ganske snart skøytefin


En gang for mange år siden, var jeg den stolte eier av et par lyserosa danseskøyter. Mine aller første skøyter, som jeg med både strev og tidvis stor frustrasjon etter hvert lærte meg å gå med. Frem og tilbake på isen like bak blokkene der jeg vokste opp. Med store snøfonner på alle sider, snøfonner som vi kunne kaste oss i som en del av skøyteleken. Hver vår lille snøhaug, som vi, etter kalde frostnetter og med en liten snøskuff, lagde "veier" mellom. I dag er det lenge siden jeg hadde rosa danseskøyter. Det er heller ikke lenger noen skøyteis bak blokkene hjemme, og hverken veier eller snøhauger er nå en del av skøyteleken. I dag er skøytene hvite og har allerede blitt noen år gamle. Velbrukte, men fortsatt like fine, er de nå endelig blitt funnet frem igjen. Etter lange tider og stunder innerst i skapet hjemme hos mor og far, siden vinteren for to årstall tilbake. Det skal jeg heldigvis snart gjøre noe med:) Nå ligger skøytene klare, og innen uken er omme har jeg, med store forhåpninger, fått tatt dem i bruk. Som jeg GLEDER meg!!

2 kommentarer:

  1. Jeg gikk på skøyter i fjor vinter - det er like morsomt som "voksen"!

    SvarSlett