tirsdag 20. mars 2012

En liten gul overraskelse

Hestehov
Den var ikke så veldig stor, men til gjengjeld var den skikkelig gul. Gul og bustete, med en ganske liten grønnaktig stilk. Årets første hestehov! Dessverre så jeg den ikke ute. Det var ei jeg har et undervisningsseminar med som hadde fått den av en venn på vei til Blindern. Likevel, en gul hestehov er en gul hestehov. Og når hestehoven endelig kommer frem, da er det på alle måter blitt vår. Dermed er det liten tvil om at jeg skal ut på blomsterjakt de kommende dagene. For et eller annet sted må jo denne gule blomsten ha blitt plukket. Fra en solfylt skråning, ved en boligvegg, eller et eller annet lunt og solrikt sted. Og når noen andre finner en blomst, bør vel også jeg kunne håpe på å finne en..? Min egen, og min aller første for året. Gul og bustete, som får meg til å smile, og som prøver å få meg til å ta den med hjem. Men det skal jeg ikke. Den skal få lov til å stå der, der jeg tilslutt finner den, til vårlig glede for alle andre som også kommer gående forbi:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar