mandag 2. april 2012

Reiselysten: Budapest...?

Det er april. Påskeferie. Nok en gang kjenner jeg reiselysten komme snikende. Lysten til å pakke en liten koffert og reise av gårde, til et eller annet sted jeg aldri har vært tidligere. Da jeg bare for litt siden så ut av vinduet, lot blikket strekke seg over bryggen like ved og utover vannet, da fikk jeg virkelig lyst til å reise ut på sjøen. Pakke på meg godt med vindtett tøy, og seile av gårde bortover det blå vannet som glitrer så fint i solen. Å kunne kjenne bølgene som får båten til å gynge, lukten av salt som kiler i nesen. Likevel, ved litt nærmere ettertanke kom jeg til slutt til det standpunkt at sjøen kanskje ville blitt litt i kaldeste laget - selv om det er april og det stadig er herlig og varmt ute til å være så tidlig på året. Da hadde det nok kanskje vært like så greit å kunne fly. Fly av gårde, kanskje til et lite sted som Budapest

Budapest ser ut til å være en by som har nesten alt. Gamle, store og majestetiske bygg, koselige og fine kveldsgater, den store og prektige Donau som renner igjennom, og kanskje det beste; Budapest ser ut til å være en by preget både av litt øst og vest. 
Budapest ser ut som en skikkelig fin vårby. Et sted man kan tusle rundt, mens det enda ikke er blitt helt sommer her hjemme, i lette tøysko og nye sommerkjoler. I en by med historie litt over alt, gater med fortausrestauranter og med parker som nesten likner en plass i et eventy
Kanskje jeg skal pakke min "usynlige koffert", trylle frem mitt eget lille fly og ta meg en tur..? Noen som har lyst til å være med?

2 kommentarer:

  1. Ooooh, jeg blir med! Håper den usynlige kofferten er stor, for jeg hopper oppi!

    SvarSlett
  2. Du kan heller bli med på prosjektet "trylle frem et fly". Jeg tror du ville fått det mye koseligere inne i flyet, enn i min usynlige koffert;)

    SvarSlett