lørdag 23. februar 2013

Reiselysten: India...?

Noen ganger får jeg lyst til å gjøre som Mummipappa. Pakke kofferten og reise av sted. Langt av gårde, på oppdagelsestur til nye steder og land. Tenk så gøy det ville være å våkne opp på et helt nytt sted. Eller å kunne ha et slags Narniaskap, hvor man kunne reise fra sted til sted bare ved å gå gjennom skapet. 

En gang i fremtiden har jeg veldig lyst til å reise til Asia. Ikke bare et enkelte asiatisk land, men å besøke så mange forskjellige steder som mulig. Oppleve ulike kulturer, smaker, lukter, farger, mennesker og byer. 

Det stedet, eller landet, jeg kanskje har mest til å besøk er India. Uten at jeg kan si akkurat hvorfor, er det et land jeg på flere måter føler fascinasjon for. Et land med store forskjeller, men også et sted hvor jeg tror man kan oppleve store mengder av livsglede, engasjement og generøsitet. 
En gang har jeg lyst til å gjøre akkurat som Mummipappa. Pakke kofferten og reise langt, langt av gårde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar