onsdag 3. juli 2013

Velkomst på døren

Hvis man tripper opp trappene i blokken der jeg bor, inn den hvite døren med et 3-tall på, og bortover den hvitmalte korridoren - da finner man en dør hvor det står:

For mer enn et år siden var alle mine tre samboere på studie- og utvekslingstur til Afrika, og for å ønske dem velkommen hjem igjen etter mange uker på tur - bestemte jeg meg for å gjøre noe litt koselig. Etter inspirasjon fra en av Synnes mange oppdagelser (nemlig her, det tredje bildet), bestemte jeg meg for å lage et slags "velkommen hjem igjen"-skilt på døren vår. En hilsen som også i ettertid har fått lov til å dekorere den hvite døren vår, i den hvitmalte korridoren, i tredje etasje, i blokken vi bor i.

I dag er det bare velkommen-lappene som henger igjen. Ni små klistrelapper i forskjellige farger, som ønsker alle og en hver et "velkommen" på vei inn gjennom døren. Og fortsatt i dag syns jeg selv det er like koselig å komme hjem - hjem til nettopp denne døren, og disse små klistrelappene.

2 kommentarer:

  1. det er godt å velkommen !! og jeg har gjort en gratis tur uventet. med nesten den regnbuens farger (minus to). det kan være lov å si i tanke at (Gud) han husker sin pakt, hans trofasthet og hans ord. da er jeg jogge til raskere og gir mening til "Noah" tekst. og spille, for mer fullstendig symbolsk ham på scenen, åtte av boken teater ("Österrike" av Cecilie Løveid): "- agnes danser for nordlyset") utmerket bok som gjør min glede å lese. Endelig myk blanding av tegneserie (you tube: Noah 's Ark tobiasrose walt dysney) og sang (you tube matti Caspi Noach) måte, også for barn) pa gamle minner. Vel, kan - være nå be om unnskyldning for en slik overflow? men jeg ble inspirert av for mye. merçi, veldig oppriktig takk. bruno

    SvarSlett
  2. So utruleg triveleg! Er liksom litt meir personleg enn å ha ei masseprodusert dørmatte med "velkomen" på.

    SvarSlett