tirsdag 29. april 2014

Nesten ikke mer april

Til tross for en i utgangspunktet ordinær kveld, har jeg valgt å markere at det er nestsiste dagen i april. Grønn te med fersken, en smak av årets første melon og druer. Snart er det mai, og en hel masse å glede seg til. Både jeg selv og grunnloven har bursdag, to selvklarte høydepunkter i måneden som kommer. I tillegg har jeg unnet meg en billett til Det Norske Teatrets oppsetning av Fedra, og det er en hel mengde andre fabelaktige ting å se frem til. Den 16. mai er det også galla på Det norske studentersamfund, en begivenhet som jeg selvsagt vurderer å få med meg. Jeg har aldri vært med på 16. mai-gallen tidligere, så i år burde i utgangspunktet være en passende anledning å delta. En annen ting er at det blir deilig å snart være ferdig med alt som heter eksamen. Selv om jeg vet det blir noen hektiske uker og dager før det, har jeg store planer om å unne meg noen fine goder likevel. En iskrem i solen gjør mye godt for et lesetrøtt hode. 

Siden det blåser slik i dag har jeg valgt å tilbringe kvelden inne. I går kveld begynte jeg å se igjen de første episodene av Mad Men, en ikke så helt ille inneaktivitet. Jeg er helt elendig når det gjelder å følge med på tv-serier, og det er et halvt århundre (eller kanskje ikke fult så lenge siden) jeg falt helt av. Derfor har jeg bestemt meg for å starte fra begynnelsen igjen. Det er skikkelig fint, for nå vet jeg alt hva jeg har å glede meg til. I hvert fall de tre første sesongene.

1 kommentar:

  1. Jeg ønsker deg også snart i mai måned som er nå; det vil være gode jordbær du kan nyte. men til dere som gir meg høyden på omtanke og respekt fordi du har gode ting planlagt (som teater). det er at "Phèdre" er et flott stykke (fransk drama " Racine" ,og også tenkte "Plato"). mange deilige lykke og suksess for deg, til denne måneden, i dag fra en 1 mai .. ( bruno)

    SvarSlett