tirsdag 15. april 2014

Ventedag

Til tross for to rolige dager nå i begynnelsen av denne uken, starter jeg ikke ferien før i morgen. Da reiser hele familien på hyttetur, og gjett om jeg gleder meg! Det skal bli deilig å komme seg litt ut av byen og nyte noen fine dager i stille omgivelser. Selv om jeg ikke reiser før i morgen, og derfor har sett på dagen i dag som en slags ventedag, har jeg likevel benyttet anledningen til å bringe frem litt påskehygge. 
En liten gul venn med grønne planter (jeg håper inderlig den klarer seg en uke på egenhånd!) og søte appelsinbåter man ikke kan unngå å bli klissete rundt munnen av, og som er en fryd å spise så søte som appelsinene er på denne tiden av året. Appelsiner har alltid hørt påsken til, og som små fikk lillebror og jeg lov til å stikke sukkerbiter ned i hver vår halve appelsin. Stormkyss, som det visstnok heter. Er det en ting jeg gleder meg til i dagene som kommer så er det å sitte ute i solen og spise søte appelsiner. Det er nesten like fint som å sitte inne, med pledd og te, omgitt av mamma og pappa og lillebror og stearinlys, og spise søt sjokolade og marsipanbrød.
Denne påsken har jeg også gått til innkjøp av noen nye bøker, både titler som har stått på leseønskelisten lenge og titler som jeg har kommet over litt mer tilfeldig. En av bøkene jeg lenge har hatt lyst til å lese er Mig äger ingen. Jeg har hørt så mange fine ord om den, og spesielt etter at filmversjonen hadde premiere på kino tidligere i år. Og den er så fin! Og så absolutt verdt å lese nå i dagene opp mot påske, som egentlig burde bli brukt til å lese litt pensumlitteratur, men som også i år kommer til å fylles opp med alt annet lesestoff. Men det er kanskje slik påsken skal være?

1 kommentar:

  1. god ferie tur, i lykke med familien din, du ! ( bruno )

    SvarSlett