onsdag 28. mai 2014

I dag

Vind som stryker mot solvarme kinn, og som får skjørt til å blafre rundt bena. 
Gå langs rekker av blomstrende hagebusker og under tunge og duftende syrintrær.
 Monica Zetterlund som synger i bakgrunnen mens man lager middag, jeg har hatt flere av sangene hennes på hjernen i flere dager nå og blir aldri lei. 
En hårspenne med sommerfugl på, nylakkerte negler. 
Og nå snart: sitte ved vannkanten, lese Simone de Beauvoirs debutroman Gjesten, spise jordbær, og høre lyden av små bølger og båter som durer ute på vannet. Årets første tur ned til vannkanten, den første kvelden som kommer til å bli en av ganske mange. 



1 kommentar:

  1. Jeg rullet sammen i din "i dag" . det var nesten som kunst
    Jeg trodde det var så harmonisk, og svært godt skje, dette blandet skrev: fin, fin, deilig at du uttrykke fra gode tider; og kastet i god bakgrunnsmusikk! .... Boken anbefales du er stor (jeg allerede har flere måter å lese den). Jeg ønsker deg en flott helg solskinn og glede. ( bruno ) .

    SvarSlett