torsdag 22. mai 2014

Over alt


https://www.flickr.com/photos/awbjerkhaug/


I flere uker nå har jeg gått rundt og luktet, luktet på duften av syriner. Syriner som blomsterer både her og der, i hvert fall i området rundt Skillebekk, og som sammen med brudeslør gjør det helt fortryllende å gå rundt. Jeg blir nesten litt fortapt, og har både lyst og ikke lyst til å plukke meg med en kvist inn. Foreløpig har jeg latt det være. Gleden er nok større når man ikke ser syrinene før man kommer ut av døren. Nå gleder jeg meg til at studiene er ferdig for denne gangen, slik at jeg kan sette meg ut med en bok under en syrinbusk. Uten annet å tenke på enn å ha det fint, fint, fint.

2 kommentarer:

  1. Jaaa, de er virkelig overalt for tiden, og jeg elsker det! Jeg har vokst opp med syriner i hagen, så for meg er det den ultimate sommerlukten!

    SvarSlett
  2. det kan se ut som lettlurt, men jeg var glad for å lese og uttale teksten din ; og det er som et lite mirakel for meg, som ikke har noen Syringa blomstrer pågår nå ,enda en gang , i min Område. (Jeg kan bare vente på min hage å blomstre igjen Syringa blek rosa, med flaks når to eller tre ganger i året) . bare regne lykke av disse blomstene som dra oss til flotte tur sublime mysterier vår olfactive internminne, glede og lykke å komme fra, til lykke igjen med lukte og farger sin . takk igjen, Så, gode ting som er . ( bruno)

    SvarSlett