søndag 27. juli 2014

Ute litt, i regnet

 Noen ganger er det få ting som er så koselig som å sitte ute på balkongen mens det regner. Å sitte stille, kjenne lukten av regn, av våt asfalt, av vått løv og gress. Alt blir så mye friskere. Det regner bare nå og da, noen få drypp, en liten skur, så er det stille igjen. Likevel har jeg denne opplevelsen av å sitte ute i regnet. Sammen med mitt kjære mummitroll, sammen med en kopp te (for første gang på en uke kjennes det ikke for hett med varm drikke på kvelden), sammen med Virginia Woolf. Jeg har lest flere av Woolfs romaner det siste halvåret, etter at jeg i vinter forelsket med i hennes Mrs Dalloway. Akkurat nå leser jeg The Waves, og har likt boken fra første side.Telysene på mitt alternative (stol-)bord må denne kvelden stadig tennes omigjen, og jeg har måttet legge en tynn jakke over skuldrene. Det kjennes sommerlig og hjemme, en utrolig herlig følelse etter en varm og aktiv uke lenger sør. Å være hjemme igjen, og ute litt, i regnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar